۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۳۲۰۳۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

تعداد مبلغان دینی در روستا‌ها پاسخگوی نیاز‌ها نیست| اعزام ۱۲ هزار مبلغ در سال

تعداد مبلغان دینی در روستا‌ها پاسخگوی نیاز‌ها نیست| اعزام ۱۲ هزار مبلغ در سال
حجت الاسلام شکریان با بیان این که مبلغان دینی فعال در سطح روستا‌ها پاسخگوی نیازها نیست، گفت: در صورت افزایش تعداد خانه های عالم می توانیم مبلغان بیشتری را اعزام کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار رؤسای ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی استان با نماینده ولی فقیه در استان از کشف استعداد‌های قرآنی با اجرای طرح استعداد‌های درخشان قرآنی در استان خبر داد و گفت: در این طرح با هدف رشد فعالان و استعداد‌های قرآنی از آن‌ها حمایت می‌کنیم.
 
وی به اجرای طرح‌های ابتکاری مصباح الهدی و نورالهدی در استان اشاره کرد و با بیان این که این طرح برنامه‌ای شش ساله بوده است، افزود: در این طرح نوجوانان و جوانان از سوی مؤسسات و خانه‌های قرآن مطابق با سرفصل‌های این طرح آموزش می‌بینند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که برای دوره جدید طرح، دوره نوزده ساله را تدوین کردیم تا دوره‌ای جامع و کامل را برای علاقه‌مندان داشته باشیم، افزود: این طرح نوزده ساله از پیش دبستانی آغاز و تا چهار سال دانشگاه ادامه خواهد داشت و شرکت کنندگان این طرح، از کودکی تا سن جوانی همراه با برنامه‌های تربیتی این دوره‌ها خواهند بود.
 
وی، طرح اعزام مبلغ را از دیگر فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران اعلام کرد و با بیان این که سالانه در بیست مناسبت به طور متوسط بیش از ۱۲ هزار مبلغ در مناسبت‌های مذهبی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این در حال حاضر ۲۰۰ مبلغ دینی در طرح درازمدت روحانی مستقر در روستا‌های استان فعالیت می‌کنند.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که تعداد مبلغان دینی فعال در سطح روستا‌های استان پاسخگوی نیاز همه روستا‌ها نیست، تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبارات لازم به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت توسعه و تقویت خانه‌های عالم می‌توانیم مبلغان بیشتری را به مناطق مختلف استان اعزام کنیم.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود از سطح بندی مبلغان دینی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مبلغانی که می‌توانند زمان بیشتری را برای تبلیغ دین در نظر بگیرند می‌توانند به عنوان «امام محله» فعالیت کنند.
 
وی همچنین به فعالیت تشکل‌های دینی در سطح استان اشاره کرد و با بیان این که این قسمت شامل چهار بخش هیأت‌های مذهبی، کانون مداحان، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و بخش بانوان فرهیخته است، افزود: در حال حاضر در حدود چهار هزار هیأت مذهبی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که در سطوح گوناگون، سطح بندی شده و ثبت در سازمان تبلیغات شده اند.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به راه اندازی کانون مداحان در سطح استان اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر بیش از سه هزار و ۴۰۰ مداح در استان داریم، گفت: در همین راستا آموزشکده‌های مداحی با هدف تربیت مداح تراز انقلاب راه اندازی شده تا دوره‌های آموزشی برای این افراد برگزار شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات